Regulamin sesji terapeutycznych

Regulamin omawia zasady, które obowiązują w trakcie korzystania z sesji. Przestrzeganie tego dokumentu dotyczy zarówno Klienta, jak i terapeuty. Dokument ten w formie kontraktu terapeutycznego jest zawierany z każdym Klientem.

Wskazania i przeciwskazania

Emotional Freedom Techniques (EFT) jest eksperymentalną terapią, opartą na dowodach naukowych, które potwierdzają niesamowite efekty zarówno w sferze psychicznej, jak i fizycznej. Należy jednak pamiętać, że badania nad tymi technikami nadal trwają. Technik tych mogą używać osoby bez zaburzeń psychicznych oraz epileptycznych. Klient bierze odpowiedzialność za stosowanie wyżej wymienionych technik. EFT nie ma na celu zastępowania porad medycznych. W celu właściwej diagnozy medycznej należy skontaktować się z wykwalifikowanym personelem medycznym lub lekarzem.

Organizacja spotkań

Czas i miejsce. Czas trwania pojedynczej sesji terapeutycznej wynosi 60 lub 90 min. Pierwsze spotkanie diagnostyczne trwa obowiązkowo 90 min. Długość kolejnych sesji jest ustalana podczas sesji diagnostycznej. W przypadku nagromadzenia dużej ilości problemów lub poczucia przytłoczenia, zaleca się wybór sesji 90 min. Częstotliwość sesji dobierana jest po wstępnym zebraniu potrzebnych informacji o Kliencie i wspólnym ustaleniu celów diagnostycznych/terapeutycznych. Spotkania mogą odbywać się raz w tygodniu, raz na dwa tygodnie lub raz w miesiącu. Klient umawia wizyty poprzez kontakt telefoniczny/sms/e mail/Skype. Terapeuta potwierdza termin sesji telefonicznie/sms’em/e-mailem lub przez Skype. Sesje odbywają się w gabinecie przy ul. Koraszewskiego 8-16/401 w Opolu lub poprzez narzędzia do pracy zdalnej (np. Skype). W przypadku spóźnienia Klienta nie ma możliwości przedłużenia czasu trwania sesji. Jeśli sesja opóźni się z winy Terapeuty, czas jej trwania zostanie wydłużony. Sesję można odwołać bezpłatnie najpóźniej do godziny 12:00 dnia poprzedzającego spotkanie. Można to zrobić poprzez kontakt telefoniczny/sms lub e-mail. Niestawienie się na wizytę lub odwołanie jej w dniu, w którym ma się odbyć będzie skutkowało pobraniem za nią opłaty w całości. Kontynuacja spotkań jest możliwa tylko i wyłącznie po dokonaniu płatności za taką sesję. Wyjątek od reguły opłacenia sesji, która się nie odbyła stanowią sytuacje nagłego wypadku i choroby. Klient w każdej chwili może przerwać terapię po wcześniejszym poinformowaniu o tym Terapeuty. Ważne, by od momentu poinformowania o rezygnacji, Klient pojawił się jeszcze na co najmniej jednej sesji podsumowującej. Płatności. Płatność za sesję online wykonuje się do godziny 12.00 dnia poprzedzającego sesję w formie przelewu bankowego na podany przez Terapeutę numer konta. Jeśli sesja online odbywa się w dzień, który następuje po dniu ustawowo wolny od pracy (niedziele, święta państwowe), płatności takiej należy dokonać do godziny 12.00 poprzedniego dnia roboczego. W wyjątkowym przypadku płatności po wskazanym terminie, Klient zobowiązany jest do przesłania Terapeucie potwierdzenia przelewu. Płatności za sesję w gabinecie dokonuje się gotówką lub przelewem bankowym na podany przez Terapeutę numer konta. Podwyższenie opłat dla obecnych klientów korzystających z pracy długoterminowej podczas sesji oznajmiane jest z miesięcznym wyprzedzeniem.

Zasady i etyka terapii

Terapeuta jest odpowiedzialny za dobór narzędzi podczas terapii. Efekty terapii są wynikiem współpracy Terapeuta-Klient. Wszelkie tematy poruszane podczas sesji są objęte tajemnicą zawodową, także po zakończeniu współpracy oraz w sytuacji śmierci Klienta. Informacje mogą zostać ujawnione jedynie za zgodą Klienta, w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia Klienta/innych osób albo sytuacje określone prawem. W przypadku współpracy z innymi specjalistami leczącymi klienta (np. psychiatrą), terapeuta jest upoważniony do udostępnia tylko niezbędnych informacji, a ich przekazanie odbywa się za wiedzą i zgodą klienta. Klient ma prawo zgłaszać swoje wątpliwości w trakcie trwania sesji. Terapeuta ma prawo odmówić terapii w sytuacji, gdy klient w rażący sposób narusza jego dobro osobiste lub łamie postanowienia kontraktu. Niedopuszczalne jest stawianie się na sesji pod wpływem alkoholu, środków odurzających lub leków zaburzających świadomość. W takim przypadku Terapeuta ma prawo odmówić prowadzenia sesji, a jeśli problem będzie się powtarzał może zrezygnować z prowadzenia terapii. Terapeuta ma prawo odmówić terapii, jeżeli uzna, że jego kompetencje są niewystarczające i wtedy proponuje innego terapeutę. Terapeuta nie udziela konsultacji za pomocą e-maila, wiadomości SMS lub komunikatorów tekstowych.